Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon –

przestępcy podszywają się pod pracowników banków!

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku.

Obecnie z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Podają się za pracowników

SGB-Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą

o instalację oprogramowania Any Desk.

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by

na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku.

W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia

autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:

– podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie

transakcji,

– instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

W przypadku, gdy:

– odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku

– masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia

autoryzacyjnego lub innych danych,

– podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda

Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie

skontaktuj się z bankiem!

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj

szczegółów swoich transakcji.

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na

znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego

urządzenia).

Kontakt z Infolinią SGB:

800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)

61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).